Krem brokułowy



                Kolejna porcja zupy, tym razem brokułowej. Lubicie zielony kolor w kuchni? Uważam, że jest jednym z najsmaczniejszych! Wszystko, co zielone jest pyszne i zdrowe. Ta zupa jest wyjątkowo delikatna i syta, a podana z grzankami zapiekanymi z kozim serem to po prostu niebo na talerzu :) 




SKŁADNIKI:

1 brokuł
1 cebula szalotka
2-3 ziemniaki
1 łyżeczka masła
1-1,5 litr bulionu warzywnego lub drobiowego
50 g serka philadelphia
sól, pieprz

0,5 szklanki białego wytrawnego wina (opcjonalnie)

Jest to pierwsza moja zupa przy użyciu Tefal companion i muszę przyznać, że zostałam pozytywnie zaskoczona. Całość wykonania, łącznie z myciem i jedzeniem, nie zajęła mi więcej niż 35 minut!
Brokuła umyłam, odcięłam różyczki, włożyłam do gara. Podobnie z ziemniakami. Wszystko zalałam bulionem i doprawiłam solą i pieprzem. Nastawiłam program na zupy krem i czas 25 minut. Na ostatnie 3 minuty dorzuciłam serek i proszę! Zupa podana :)

Muszę jednak przyznać, że ten krem nie jest bardzo pracochłonny, gdy posiada się takie proste sprzęty jak garnek i blender.

Cebulę kroję w piórka. Masło rozpuszczam w garze i podsmażam. Ziemniaki obieram, myję i kroję w plastry. Dodaję do szklistej cebulki i kilka minut przesmażam. W tym momencie można dodać 0,5 szklanki białego wytrawnego wina i poczekać aż wyparuje.
Różyczki brokuła układam na ziemniakach i całość zalewam stopniowo bulionem. Doprawiam solą i pieprzem. Gotuję do miękkości.
Gdy zupa przestygnie, miksuję ją partiami z dodatkiem serka. Jeśli wydaje nam się za gęsta, można dolać trochę wody.

Podaję ze smażonym słonecznikiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz